A/B inhoudelijke aanpassingen testen via Google Optimize; de enige manier om uit te vinden hoe uw klant het wilt.
Iedereen die ooit een website heeft laten bouwen, herkent de oneindige discussie met collega’s en webbouwer over elementen in een site. De plaats, kleur en call to action tekst van de conversiebutton..wat is juiste afbeelding en welke tekst moet er op een landingspagina staan en hoe wordt de opzet van een shoppingcart?
Veelal zijn er argumenten te over om te kiezen voor het een of het ander maar het enige wat telt is: hoe wil de klant het, zodanig dat wij ons doel bereiken.
Met A/B testing is het mogelijk verschillende bezoekers verschillende varianten te laten zien van een pagina, door vervolgens te meten welke groep het beste de gestelde doelen bereikt, kunnen we op data gebaseerde keuzes maken en stap voor stap een website verbeteren.
SharkSales heeft ruime ervaring in het definiëren van hypotheses en het opzetten en evalueren van de test.
Elke goed opgezette A/B test begint met het formuleren van een heldere hypothese. ‘We verwachten dat door de huidige opzet bezoekers dit probleem (te bepalen welk probleem) ervaren en dat dit op deze (nog te formuleren) manier op te lossen is. En welk resultaat willen bereiken?’
De feitelijke test wordt uitgevoerd door het plaatsen van de testsoftware in de website en het koppelen hiervan op Google Analytics waarin de resultaten zichtbaar zijn. En uiteindelijk het inregelen van de testvoorwaarden.
Nadat de test voldoende volume heeft behaald om wat zinnigs over de resultaten te zeggen, volgt de uitslag. De resultaten dienen een significante uitslag te hebben voordat eventuele wijzigingen doorgevoerd worden. Alleen dan is het de moeite waard.
Heeft u vragen of wilt u meer te weten komen over A/B testen met Google Optimize, laat uw gegevens achter en wij nemen dezelfde dag contact met u op.
“De 4 beste manieren om websiteverkeer te krijgen”