Google Analytics implementatie

Tenzij uw bedrijf kan bestaan van alleen het aantal bezoekers op uw site, zegt een standaard implementatie van Google Analytics niets.

Wat we werkelijk willen weten is of op de site exact gebeurt dat wat we willen. In een webshop is dit uiteraard het afrekenen van gekochte producten, voor leadgeneratie is het een offerte die ingestuurd wordt.

Om echter snel en efficiënt te kunnen schakelen tijdens optimalisatie is het ook van belang te weten welke bezoekers, ook zonder dat ze meteen converteren, meer of minder interessant geweest zijn.

SharkSales helpt u graag met het inzichtelijk maken van resultaat op uw website.

Google Analytics gecertificeerd

SharkSales is officieel gecertificeerd door Google voor Analytics. Als klant kunt u erop vertrouwen dat de beschikbare kennis op het hoogste niveau is waardoor uw meting betrouwbaar is.

Macro conversie| Harde conversie

Direct geld verdienen in een webshop of een offerte aanvraag zijn voorbeelden hiervan. Bij webshops worden veelal gebruik gemaakt van ecommerce tracking waarbij Google Analytics de relatie kan leggen tussen gegenereerde omzet en bijvoorbeeld traffic. Doel is de optimale relatie tussen kosten baten te vinden.

Micro conversie| Zachte conversie

Een bezoeker die een folder download van een nieuw jacht, of juist de hele slideshow gebruikt en het Youtube filmpje bekijkt, is waardevoller dan een bezoeker die meteen na het zien van de header weg is. De grootste stappen in optimalisatie zijn te zetten door juist deze groepen van elkaar te scheiden!

Enhanced ecommerce tracking

De micro conversie in een webshop inzichtelijk maken. Dus bijvoorbeeld een bezoeker die een productpagina bekijkt en het product ook in het winkelmandje plaatst. Zeer krachtige tool die voor webshopeigenaren direct heel veel inzicht geeft.

Datahygiene

In elke meting komt vervuiling voor, de kunst is alleen naar de relevante betrouwbare data te kijken. Voorbeelden van veel voorkomende vervuiling is bijvoorbeeld “refferal spam” van bijvoorbeeld Semalt. Dit zijn geen werkelijke bezoekers van uw site maar is in feite een vorm van reclame. Ook een veelvoorkomende vorm van vervuiling is “eigen” verkeer door uw medewerkers of websitebouwer. Wij sturen alleen op betrouwbare data en verwijderen de rest uit de meetresultaten.

Klantenreviews

Met Sharksales nieuwe inzichten!

5 January 2019

Sjoerd van Sharksales heeft me ontzettend veel inzichten gegeven in een aantal opdrachten voor de overheid. De combinatie van enthousiasme, krachtige analyse en snelle oplevering maakt het samenwerken zeer aantrekkelijk. De resultaten die we dankzij Sharksales hebben mogen ontdekken zijn van enorme waarde en heeft besluitvorming tot het maken van ontwikkelkeuzes versimpeld.

Franke Kooistra, Design For Life

Support van Sharksales

11 April 2017

De bijdrage van Sjoerd heeft een zeer goede respons opgeleverd op onze website. Sjoerd heeft op een uitstekende manier Google Analytics ingericht, en de website geoptimaliseerd voor Google ADV.
De advertentie campagne heeft maximaal resultaat opgeleverd.

Jachthaven D'Ankerplaets

Meer weten?

Heeft u vragen of wilt u meer te weten komen over Google Analytics implementatie, laat uw gegevens achter en wij nemen dezelfde dag contact met u op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ontvang de

gratis PDF

“De 4 beste manieren om websiteverkeer te krijgen”

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

en meld mij aan voor de nieuwsbrief