Tenzij uw bedrijf kan bestaan van alleen het aantal bezoekers op uw site, zegt een standaard implementatie van Google Analytics niets.
Wat we werkelijk willen weten is of op de site exact gebeurt dat wat we willen. In een webshop is dit uiteraard het afrekenen van gekochte producten, voor leadgeneratie is het een offerte die ingestuurd wordt.
Om echter snel en efficiënt te kunnen schakelen tijdens optimalisatie is het ook van belang te weten welke bezoekers, ook zonder dat ze meteen converteren, meer of minder interessant geweest zijn.
SharkSales helpt u graag met het inzichtelijk maken van resultaat op uw website.
SharkSales is officieel gecertificeerd door Google voor Analytics. Als klant kunt u erop vertrouwen dat de beschikbare kennis op het hoogste niveau is waardoor uw meting betrouwbaar is.
Direct geld verdienen in een webshop of een offerte aanvraag zijn voorbeelden hiervan. Bij webshops worden veelal gebruik gemaakt van ecommerce tracking waarbij Google Analytics de relatie kan leggen tussen gegenereerde omzet en bijvoorbeeld traffic. Doel is de optimale relatie tussen kosten baten te vinden.
Een bezoeker die een folder download van een nieuw jacht, of juist de hele slideshow gebruikt en het Youtube filmpje bekijkt, is waardevoller dan een bezoeker die meteen na het zien van de header weg is. De grootste stappen in optimalisatie zijn te zetten door juist deze groepen van elkaar te scheiden!
De micro conversie in een webshop inzichtelijk maken. Dus bijvoorbeeld een bezoeker die een productpagina bekijkt en het product ook in het winkelmandje plaatst. Zeer krachtige tool die voor webshopeigenaren direct heel veel inzicht geeft.
In elke meting komt vervuiling voor, de kunst is alleen naar de relevante betrouwbare data te kijken. Voorbeelden van veel voorkomende vervuiling is bijvoorbeeld “refferal spam” van bijvoorbeeld Semalt. Dit zijn geen werkelijke bezoekers van uw site maar is in feite een vorm van reclame. Ook een veelvoorkomende vorm van vervuiling is “eigen” verkeer door uw medewerkers of websitebouwer. Wij sturen alleen op betrouwbare data en verwijderen de rest uit de meetresultaten.
Heeft u vragen of wilt u meer te weten komen over Google Analytics implementatie, laat uw gegevens achter en wij nemen dezelfde dag contact met u op.
“De 4 beste manieren om websiteverkeer te krijgen”